Węglowodany- jakie najlepiej jeść na diecie

Węglowodany- jakie najlepiej jeść na diecie

0
źródło: https://www.budujmase.pl/diety/o-dietach/ryz-brazowy-wartosci-odzywcze-wlasciwosci.html
źródło: https://www.budujmase.pl/diety/o-dietach/ryz-brazowy-wartosci-odzywcze-wlasciwosci.html

Czy węglowodany są w porządku?

Niestety zaczynając zdrowe odżywianie można się pogubić, ponieważ istnieją specjaliści, którzy twierdzą, że węglowodany są zdrowe i popierają to badaniami oraz ci, którzy twierdzą, iż należy stosować dietę ketogenną i oni również mają mocne argumenty. A to zależy- od indywidualnych parametrów organizmu i czynników środowiskowych np. osoba, która cierpi na insulinooporoność nie może stosować diety bogatej w węglowodany. Najważniejsze jest tak naprawdę, aby umieć rozróżniać, które są zdrowe, a które niekoniecznie.

A jeśli zastanawiasz się, jak zacząć zdrowe odżywianie zapraszamy na: https://zlapanewsiec.pl/jak-zaczac-zdrowe-odzywianie/

Zapraszamy do naszego sklepu!

Proste, złożone i rafinowane węglowodany

Najlepsze są cukry złożone, mniej zdrowe to proste, a najgorsze będą rafinowane. Te niezdrowe, złe węglowodany rafinowane czyli ciastka czy batony, ale też napoje słodzone- wywołują stany zapalne oraz mocno i szybko podnoszą cukier we krwi powodując napady łaknienia, odkładają się trójglicerydy, pogarsza się nam wrażliwość insulinowa i leptynowa. Często są w nich utwardzane tłuszcze trans i konserwanty przyczyniają się do chorób metabolicznych i sercowo-naczyniowych. A dodatkowo nie posiadają błonnika, witamin i minerałów. Należy jednak pamiętać, iż istnieją również węglowodany złożone, które zawierają skrobię oporną, spore ilości błonnika, a także przydatne mikroelementy i makroelementy. Jeśli cieszymy się zdrowiem nie są one dla nas szkodliwe. A tym bardziej jeśli jesteśmy aktywni.

Co jeść?

Powinny być to produkty, które mają dobry stosunek indeksu glikemicznego do ładunku glikemicznego, jak najmniej przetworzone. Najgorsze są makarony pszeniczne, kajzerki, białe bułki, pączki czy chipsy. Ta żywność nie powinna zbyt często pojawiać się w naszej diecie. Ilość spożywanych węglowodanów jest kwestią indywidualną i zależy od tego, ile innych makroelementów dostarczamy organizmowi. Do złożonych węglowodanów o dobrym indeksie glikemicznym możemy zaliczyć: pieczywo pełnoziarniste, ryż brązowy, pełne ziarna, fasola, szpinak, pomidory, orzechy. Dlatego nieważne jest czy, ale ważne jakie jemy węglowodany.

Więcej o węglowodanach przeczytasz tu: https://dziendobry.tvn.pl/a/weglowodany-zlozone-produkty-co-jesc-przyklady

Zapraszamy również do naszego działu Kulinaria: https://zlapanewsiec.pl/orzezwiajace-i-pozywne-koktajle/

BEZ KOMENTARZA

Zostaw odpowiedź